Het uitzoeken van een geschikt boekhoudprogramma kan een flinke klus zijn. Er is zoveel te kiezen, dat je als ondernemer soms door de bomen het bos niet meer ziet. Bovendien, voldoende keuze is leuk, maar de vraag is dan alleen: waar moet je op letten? In onze optiek is het met name van belang om te kijken naar de gebruiksvriendelijkheid van een boekhoudprogramma. Het kan er nog zo mooi uitzien, maar het belangrijkste is dat alles goed werkt.
Dit is de reden waarom wij ervoor hebben gekozen om met Yuki te werken: een ontzettend gebruiksvriendelijk boekhoudprogramma waar echt iedereen mee uit de voeten kan. De gebruiksvriendelijkheid zit hem voornamelijk in het aanleveren van documenten en het winst- en verliesoverzicht tot op factuurniveau.
Zo lever je de administratie aan
Een ondernemer kan op diverse manieren zijn administratie of andere documenten aanleveren. Hieronder gaan we dieper in op de drie meest gangbare manieren.
1. Administratie aanleveren via het klantportaal
Iedere ondernemer die met Yuki werkt krijgt zijn eigen inlogcodes voor het klantportaal. Via dit portaal is het ontzettend makkelijk om bestanden te uploaden die op de computer of een ander medium staan.
De onderstaande foto geeft het tab “aanleveren” weer. In dit tabblad kun je documenten uploaden of zelfs een directe koppeling maken met je Dropbox of Google Drive.
2. Administratie aanleveren via e-mail
Een andere optie die Yuki biedt, dat is het aanleveren van bestanden via de e-mail. Iedere gebruiker krijgt een uniek Yuki mailadres, welke aan de administratie gekoppeld is. Je kunt dit e-mailadres vervolgens gebruiken om bijvoorbeeld:
Verkoop facturen die je naar de klant verstuurd automatisch via een BCC naar de administratie te versturen
Binnen gekomen facturen door te sturen naar de administratie
3. Administratie fotograferen via de app
De derde en laatste optie, dat is het toevoegen van de administratie door middel van een foto. Yuki heeft een eigen app, die zowel beschikbaar is voor Apple als Android gebruikers. Deze app heeft een erg handige functie waarbij je, door er simpelweg een foto van te maken, losse bonnen en papieren facturen kunt toevoegen aan je administratie.
Dit gaat als volgt in z’n werk :
Je maakt een foto van de bon of factuur
Vervolgens geef je aan of het inkoop/verkoop betreft
Je geeft aan hoe de factuur betaald is (bank / kas / privé)
Eventueel kun je opgeven wat voor type kosten het zijn (optioneel)
Je geeft aan wat het totaalbedrag van het bonnetje/factuur is
Vervolgens heb je direct inzicht in je financiële situatie
Overtuigd van het gemak van Yuki? Stap dan vandaag nog over naar een volledig digitale boekhouding. Wij helpen je graag met het opzetten van deze boekhouding en bieden je, waar dat mogelijk is ondersteuning. Lees meer over onze werkwijze, of neem direct contact op om een afspraak te maken.
Ben heel tevreden de Jong Administratieve Diensten! Buiten dat het een erg vriendelijk team is, kom ik als ondernemer nooit voor rare verassingen te staan en kan ik altijd bij ze terecht met een vraag.
Erg tevreden met de diensten van De Jong. Administratie is goed op orde, zonder dat ik zelf alles dubbel moet controleren. Contact verloopt goed en op een ontspannen manier. Zeer tevreden!
Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.OkPrivacy policy